Dementor's Kiss
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:50 |
|
|
RPG Gücü
- Megané Velouette Nymphe demiş ki:
- * Sitemize rpg yapmak için kaydolan her üye buraya yeni bir başlık ekleyerek rp'sini bırakmak zorundadır.
* Puanınız belirlenmeden rütbe sahibi olmanız mümkün değildir. * Bu puan site içindeki her yerde geçişinizi sağlayacağından elinizden gelenin en iyisini yazmaya çalışınız. "Oraya karalamıştım, yeni bir rp göndersem?" gibi cümleler duymak istemiyoruz. * 20 ve üzeri puan alanar, rütbe edinebilir. * Ancak yetişkin olmak isteyen birinin puanı en az 30 olmalıdır. * 20 - 30 puan arasındaki üyeler yalnızca öğrenci olabilir. * Asla unutulmamalıdır ki, rpg'lerinizi puanlayan kişiler de sizler gibi insandır. Bu nedenle rpg'niz gönderdiğiniz gün içerisinde okunamayabilir. Bunun sebebi bizlerin de bu site dışında bir yaşamımız olmasıdır. Bu nedenle rpg'm neden hala puanlanmadı, ne zaman ilgileneceksiniz gibi pm'ler atmamaya özen gösteriniz. Kimse sizin rp'nizi okumayacak değil, eninde sonunda puanlanır. ^^ * Çalıntı rpg kullanmanın karşılığı uyarısız BANdır. Gönderdiğiniz rpg size ait olmalıdır.
>> Puanlama Betimleme 15 üzerinden Akıcılık 10 üzerinden İmla Kuralları/Yazım yanlışları 5 üzerinden Hayal Gücü 10 üzerinden Uzunluk 10 üzerinden olarak yapılacaktır. Tam puan 50'dir.
* 20 puanı geçen her üye üğrenci olabiliyorken, 20 - 30 puan arasında kalanlar belirtildiği gibi "Öğrenci, Hogwarts Çalışanı ve Hayalet" mesleklerine sahip olabileceklerdir. Bunun haricindeki meslekler için kaç puan gerektiği ilgili meslek başvurularında belirtilmiştir.
Aramıza yeni katılan herkese hoşgeldiniz diyoruz, keyifli rpg'ler. ^^
Yönetim
|
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:56 |
|
|
Savaş Sistemi
- Medivh Dearden demiş ki:
- * İki kişi aralarında anlaşır ve 'Düello için' adlı başlığa başvururlar.
* Düello yöneticisi savaş alanına bir başlık açar. * İki taraf da birer düello rp'si yaptıktan sonra Düello yöneticisi zar atarak belirli bir sıraya konmuş büyülerden bir büyüyü belirler. * Böylece iki üye 100 puan üzerinden düelloya başlar. * Toplamda 13 olmak üzere, 9 saldırı kartıyla 4 engelleme kartı vardır. * Kartların arasında üç ceza kartı vardır. * Engelleme kartları yanlarındaki puan kadar gelen büyüyü engeller, eğer puan artarsa engelleyen büyücünün canına eklenir. * Azeumai büyüsü Avada Kedavra dahil tüm büyüleri 'sadece' engeller.
Bombarda (Patlatma) (10) Crucio (Saldırı) (30) Avada Kedavra (Saldırı) (50) Stupefy (Engelleme) (15) Expelliarmus (Saldırı) (10) Levicorpus (Saldırı) (25) Sersemlet (Saldırı) (20) Protego (Engelleme) (20) İncarcerous (Saldırı) (15) Azeumai (Engelleme) (*) Sectumsempra (Saldırı) (30) Expulso (Patlama) (20) Bombarda Maxima (25) Ceza Kartı 1 > Yorgunluk: Bu kartı seçen bir zar atamaz. Ceza Kartı 2 > Yaralanma: Bu kartı seçen bir zar atamaz. Ceza Kartı 3 > Engellenme: Bu kartı seçen bir zar atamaz.
x Yeni sistem ile birlikte yeni büyüler eklenmiştir.
x Yeni sistem ile birlikte Olivenders'tan aldığınız asalarınızın güçlendirdiği büyüler belirlenecek, güçlendirdiği büyüyünün yüzde yirmibeş oranında hasarını arttıracaktır.
x Düello yapmak için Olivenderstan alınmış bir asaya ihtiyacınız vardır.
x Düello başvuru formu yenilenmiştir.
x Mantıklı olması açısından eğer seçtiğiniz kartta savunma büyüsü çıkarsa , rakibinizden asla puan 'sansür'üremessiniz , sadece onun yolladığı büyüyü engelleyebilirsiniz.
x Öğrencilerin düellolarında sınıflara göre büyü gücü değişebilir.
x Düello yapacaklar, açılan başlık altında belirledikleri düello nedenine göre 1 rp yapacaklardır. O rp'nin içinde düelloya gelme, tehdit etme, asa çekme gibi olaylar yer alacaktır.
x Rp'nin sonunda asanızın güçlendirdiği büyüleri belirtmek zorundasınız.
Üyelerin savaş alanına başlık açması kesinlikle yasaktır! |
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:57 |
|
|
Quidditch Sistemi
- Veronica Elizabeth Black demiş ki:
Quidditch Sistemi Öncelikle sistemin temel hatlarını anlatayım.
Maçlar DM’ler eşliğinde yapılacak ve DM’lere güveninizin sonsuz olması lazım çünkü sistemimiz bunu gerektiyor. Renkler
Maçlarda oyuncuların yaptığı hamlelerin başarılı olup olmadığını değerlendirmek için renkler olacak. Her rengin ayrı bir özelliği ve temsil ettiği sayı aralığı olacak. Oyuncu, yapacağı her hamlenin sonuna kendi için belirttiği bir sayı yazıcak ( Her hamlede bir önceki seçtiğinden farklı bir sayı belirtmedir aynı oyuncu). Yalnız bu sayı, benim renkleri temsil eden kartları karıştırdıktan sonra kaçıncı sırada hangi kart varsa, onu seçeceğini gösterecek. Şuan aklınızın karıştığını biliyorum ama örneklerle gösterince bu kadar karmaşık olmadığını göreceksiniz. Mesela;
Kırmızı renk, mutlak başarıyı temsil ediyor diyelim. Sayı aralığıda 15-20 olsun. Bende, kartları karıştırıyorum rasgele ve kırmızı kartı 13. sıraya yerleştiriyorum. ( Bu tamamen sallamaca bir sıra olacak ve her hamlede kartları tekrar karıştırıp sıralarını değişeceğim)
**
Oyuncu: Quaffle’a doğru hamlemi yapıyorum, amacım onu yakalamak. (13)
DM: 13. sıradaki kartın temsil ettiği renk;
Kırmızı(15-20 sayı aralığı): Mutlak başarıyı temsil ettiği için, quaffle’ı başarıyla tutuyorsun..
**
Bu kadar basit. Bu arada bu sayı aralığı neyi belirtiyor diyeceksiniz, hemen açıklayayım. Sayı aralıkları hamlenin başarı veya başarısızlık seviyesini belirtir. Mesela;
Siyah(0-2)
Beyaz(3-5)
Aralığında ise, ikiside başarısız hamle demektir. Ama siyah kartı seçmişseniz aldığınız darbe ölümcül veya daha tehlikeli olabilir sayı aralığı çok düşük olduğu için. Fakat beyaz kartı seçmişseniz oyuna devam edebilecek durumda bir hasar almışsınız demektir.(Örnk: Omzunuzun ezilmesi)
Son olarak renklerin özelliklerini ve başarı/başarısızlık sınırlarını yazacağım.
**
0-10 sayı aralığı: Başarısız hamle
11-20 sayı aralığı: Başarılı hamle
Renklerin özellikleri:
Siyah(0-2): Başarısız hamle ve yüksek seviyede yaralanma.
Beyaz(3-5): Başarısız hamle ve oyuna devam edebilecek şekilde yaralanma.
Mavi(6- 8 ): Başarısız hamle ve düşük seviyede yaralanma.
Sarı(9-10): Başarısız hamle ve yaralanma yok.
Yeşil(11-13): Başarılı hamle fakat darbe alınmasına karşı zayıf.
Gri(14-16): Başarılı hamle fakat dengesiz uçuş, herhangi bir darbe onu yavaşlatabilir.
Kırmızı(17-19): Mutlak başarı..
Altın(20): Arayıcılar için Snitch’i yakalama, diğer oyunculara mutlak başarı..
Her renkten ikişer tane olacak ve 16 sırayı oluşturucak. Yani oyuncu [1-16] aralığında bir sayı söylemelidir..
*Snitch özel bir top olduğundan dolayı sadece Altın rengi bulan, yani 20 puanı bulan onu tutabilir.
ÖRNEK OYUN:
Finrod>Kovalayıcı Paul>Tutucu
** Finrod: Quaffle’a doğru hamlemi yapıyorum (: 8 (8 onun kendi için seçtiği sayı)
DM: 8. sıradaki kart Yeşil(11-13); quaffle’ı yakaladın ama bludger’lara karşı zayıfsın. Onlara dikkat et.
(DM tekrar kartları farklı bir sıraya göre rasgele dizer)
Finrod Hızımı dahada artıyorum ve çemberleri görmek için karşı kaleye doğru uçuyorum (2)
DM: 2. sıradaki kart Gri(14-16); çemberleri gördün, atış yapabilecek uzaklıktasın
Finrod: Quaffle’ı orta çembere yolluyorum. (5)
Paul: Bana doğru gelen quaffle’ı tutmak için hamlemi yapıyorum. (7)
(Oyuncular farklı sayı söylemek zorundadır)
DM: Finrod seçtiğin kart Yeşil(11-13), Paul seçtiğin kart Kırmızı(17-19)
(İki oyuncununda rengi başarıyı temsil ediyor fakat Paul’ un başarı seviyesi daha yüksek olduğu için)
Paul çok atletik bir şekilde quaffle’ı kurtarıyorsun…
~
x Kurallar
*Oyuncu bir mesajında en fazla bir hamle yapabilir
Doğru: Quaffle'a doğru uzanıyorum
Yanlış: Quaffle'a uzanıyorum ve çemberlere uçuyorum
*Oyuncu sadece hamlesini yazabilir, sonuçlarını seçtiği sayı doğrultusunda DM belirler.
Doğru: Snitch'e doğru hamlemi yapıyorum.
Yanlış: Snitch'e uzanıyorum ve tutuyorum
*Oyuncu şimdiki zaman kullanmalıdır.
Doğru: Gözlerimle bir bludger arıyorum
Yanlış: Tüm sahayı tarıyordu, bludger görmek için pür dikkat kesilmişti.
*Oyuncu, özellikle Vurucular, amaçlarını veya hedeflerini belirtmelidir.
Doğru: Bludger'a doğru hızla vuruyorum, amacım Ainra'yı vurmak
Yada,
Bludger'a doğru hızla vuruyorum, hedefim Ainra.
Yanlış: Bludger'a doğru vuruyorum.
*Oyunculardan hiçbiri karşı takıma yumruk, dirsek vs atamaz. Bunlar faul olarak değerlendirilir ve karşı takıma otomatikmen 10 puan verilir[
Aslında karışık bir sistem gibi görünse de, oyunun en tarafsız şeklidir. İşte sürekli sorduğunuz Quidditch bu şekilde oynanacak. Maçlar başladığında size zaten haber verilecek. |
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:57 |
|
|
Asa Sistemi Ollivanders Asa Dükkanı'na göz atınız. |
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:57 |
|
|
Rp'de Bakış Açısı
Bildiğiniz gibi öyküler gözlemci ve karakter bakış açısı olmak üzere iki ayrı biçimde kaleme alınır. Bizler de burada öyküye benzer metinler yazdığımızdan, rpg'lerimizi karakter ve gözlemci bakış açısı* olarak ayırmamız gerektiğini düşündük.
Bugüne kadar site içinde gözlemci bakış açılı rp'leri tercih ediyorduk. Artık karakter bakış açısıyla da rpg yapmaya izin var. Belli kurallar çerçevesinde elbette.
x Kurgu rp'lerinde karakter bakış açısı kullanılamaz. x Karşılıklı rp yaparken, kullanıcı sayısı ikiyi aşarsa karakter bakış açısı kullanılamaz. x Karakter bakış açısının kullanıldığı başlıkların isimlerinin yanına "-K." simgesini ekleyiniz. x Ders rp'leri için biz yöneticiler bir kısıtlama getirmiyoruz. Profesörler kendileri belirleyecek.
* Karakter bakış açısı: "Ben" dili. I. tekil şahıs. * Gözlemci bakış açısı. III. tekil şahıs. |
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:58 |
|
|
Ders İşleniş Sistemi Gelecek dönem için derslerin işlenişine ve profesörlerin online olamama durumlarına bir çözüm getirdik. Sitemizde bir Rpg Konseyi mevcut. Bu konseyin yanında bir de yeni bir takım kurulacak. Rpg Konseyi’ne Alfa, yeni kurulacak takıma Beta takımı diyelim. Alfa takımı ve Beta takımı birlikte çalışarak profesörler için bir müfredat hazırlayacaklar.
- Spoiler:
Şu derste ikinci sınıflar için bu, üçüncü sınıflar için bu öğretilecek gibi.
Bu müfredat profesörlere de danışılarak hazırlandıktan sonra dönem başlamadan uygulamaya konacak. Profesörlere ders vermeleri için üç hafta verilecek. Eğer profesör bu süre zarfı içerisinde dersini vermezse Alfa ya da Beta takımından bir yetkili müfredatta yazılı olan ders ‘bilgisi’ni verecek. Ancak bu profesörün yaptığı bir rp gibi olmayacak.
- Spoiler:
Sınıf ne ağzına kadar dolu, ne de tenha. Oturacak yer mevcut. Profesör ders başlamadan hemen önce içeriye giriyor. Derslik havasız. Dışarısı turuncu yapraklarla bezenmiş. Hava serin. Günün üçüncü dersi. Profesör öğrencilere merhaba diyerek derse başlar. Öğretilen büyü Accio'dur. * Alıştırma olarak masanın üzerindeki çikolatalı kurbağaları çağırma seçilir. Dersin sonunda en çok kurbağayı alan, hepsini mideye indirir. * Çağırma büyüsü.
Bunun gibi. Dersini vermeyen profesörün yerine dersi verecek kullanıcı için Geçici Profesör şeklinde bir rütbe açılacak. Bu kullanıcının şifresi takımdaki bütün üyelere dağıtılacak ve ders bilgisini verecek olan üye bu kullanıcıdan girerek dersi verecek. Bu iki takım site içinde yapılan rpgleri de inceleyerek satır sayısı kuralına uygun olup olmadığını denetleyecek.
Bir karışıklık anında söz hakkı sırasıyla; · Adminler · Alfa Takımı · Beta Takımı’dır.
- Spoiler:
Ders örneğinden dolayı Beste'ye teşekkürler.
|
|
|
|
Sonja Sodeaux
Slytherin III. Sınıf
Mesaj Sayısı : 3571
Yaş : 28
Kan Durumu : Melez.
Ruh Hali :
Seviye Rpg Gücü: (50/50)
|
Konu: Geri: Sitedeki Sistemler 24/1/2011, 17:58 |
|
|
V. Dönem Ders İşleniş Sistemi. Profesörler artık uzun uzun ders rp'si yapmayacak. Profesörler spoiler'da yer alan şekilde dersi, dersliği, havayı, kendisini vs. anlatacak. Bu nedenle profesörlerin işi eskisi kadar zor olmayacağı için rütbelerini korumanın başka bir yolu var. Site içinde dört mesajlarının bulunduğu karşılıklı iki rp yapmaları zorunludur. Aksi takdirde rütbelerini kaybederler.
- Spoiler:
Bulutlu bir çarşamba günü. Günün ilk dersi. Profesör derse on dakika kadar geç kalıyor. Hemen derse geçmek istediğini, yeteri kadar zaman kaybettiklerini söylüyor. Herkese birer kağıt dağıtıyor ve onlara, onlar için Kehanet'in ne anlama geldiğini yazmalarını istiyor. Kağıtları topladıktan sonra göz gezdirirken öğrenciler aralarında sohbet etmeye başlıyorlar. Profesör onları uyarıp, biraz daha kağıtlarla oyalandıktan sonra önlerindeki kitapları açmalarını söylüyor ve karşılarındaki kişinin, kitaplarındaki yörüngeye göre el falına bakmalarını istiyor. Ödevlerini söyledikten çıkabileceklerini belirtiyor ve kapıyı kilitleyip sınıfı terk ediyor. ~ Ödev. Bir sonraki derste Görücülük yetenekleri sınanacağı için herkese dönemin başında aldırılan kürelerle geleceğe bakmayı denemelerini istiyor. {Bu kısmı kısa bir rp olarak yazabilirsiniz. Yatakhanelerinde, ortak salonlarda ya da herhangi bir yerde küreleriyle gelecekte ne gördüklerini yazmanız yeterli olur.} Ödevi rp'nizin altına spoiler içinde koyabilirsiniz.
|
|
|
|
|
1 sayfadaki 1 sayfası |
|
|
Bu forumun müsaadesi var: |
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|
|
|
|
|
|
|